vrijdag 21 september 2018

Chia Pudding - VEGAN

Een lekker ontbijtje wat in een ziljoen verschillende uitvoeringen te maken is.
Op de sociale kanalen komen de mooiste foto's voorbij dus ik wilde dit ook eens gaan maken. In Mei trok ik de stoute schoenen aan en sindsdien ben ik fan :) 
Tip van de kok: maak het niet in zo'n fancypancy masonjar maar doe het gewoon in een kommetje/schaaltje, want uit zo'n pot eet je voor geen meter! En dat zuigt enorm als je 's ochtends een beetje vamos je ontbijt weg wilt werken. 
Omdat je 's avonds het zaad onder de "melk" wegzet in de koelkast heb ik geen kookvideo van dit zalige ontbijt wat ik ook wel gekscherend kikkerdril noem. Wél heb ik tig foto's :) nou ja tig.... een stuk of 12 

Chiapudding - Vegan Ontbijt 

Nodig voor 1 persoon: 

- 3 el chiazaad (33 gram) 
- 150 ml plantaardige melk 
- Fruit 
- Optioneel Topping geraspte kokos, cacaonibs  (serieus, van deze 2 krijg je écht een leuker leven!) 
- Optioneel Pindakaas 
- mocht je nou van zoet houden dan kun je de chia pudding zoeten met agave siroop o.i.d. 
* kommetje/schaaltje
* lepel 

Ik heb een boel foto's gemaakt om het proces te laten zien van hoe het zaad de melk opzuigt :) 











De eerste keer dat ik chiapudding ging maken had ik de dosering nog niet juist. Dus het was errug nat... 





P.S 
Tipje van Marieke: 
Ontbijt dit niet als je dezelfde ochtend naar de tandarts moet, want die ieniemienie zaadjes kunnen soms vast gaan zitten achter beugel spalkjes 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten